node wrangler
https://www.blenderbasecamp.com/home/8-ways-you-can-use-the-node-wrangler-to-make-materials-easier/
ctrl + t : 이미지 텍스쳐 하나 세팅
ctrl + shift + t : 네이밍된 여러 텍스쳐를 세팅
Alt + X : To delete the unused nodes in your material
Shift + Control + LMB : To add a viewer node
Shift + P : automatically create the frame
Shift + S : This will now bring up the swap menu, which is the same as the add menu.
Shift + Alt + L : modifying labels
Shift + = : To align your nodes, first, select them, then use the hotkey
/ or Numpad / : bring up the add reroute menu
Shift + RMB : creating a new reroute is to hold down hot key and drag your cursor across a noodle
Alt + RMB : You can lazy link two nodes together by holding down and then dragging the noodle over to the target node.
Shift + Alt + RMB : If you want control over which inputs and outputs will be connected then you can use the hotkey .
Albedo
Roughness
Metalness
Normal
Height
-------------------------------------------------
Shift + S : 노드 바꾸기
Ctrl + Shift + 우클릭 드래그 : 쉐이더2에서 쉐이더1로 드래그 하면 mix 쉐이더 해줌
'개발 > 블렌더.Blender' 카테고리의 다른 글
메모 : 블렌더 스컬팅 Sculpting (0) | 2022.12.13 |
---|---|
메모 : Rigfy 블렌더 blender (0) | 2022.11.28 |
메모 : 블렌더 텍스쳐 베이킹 blender texture baking (0) | 2022.11.23 |
블렌더 3.3에서 UDIM을 쓰고 glTF2.0으로 내보내기 하면 에러가 난다. godot blender (0) | 2022.11.22 |
메모 : BodyBaseArmature.blend 블렌더 리깅 베이스 파일 + 리깅 메모 (0) | 2022.11.16 |